Jak włączyć do swojej diety super żywność?

Superfoods to określenie, które w ostatnim czasie słychać coraz częściej przy okazji różnych produktów. W dosłownym tłumaczeniu to nic innego jak super jedzenie. Ale na jakiej podstawie określa się czy jakiś składnik jest super? Super żywność to produkty, które wykazują bardzo dużą zawartość składników odżywczych, witamin, minerałów i antyoksydantów.

Jakie produkty zaliczają się do superfoods?

shake z superfoodsProdukty te są tak wyjątkowe ze względu na to, że regularne spożywanie nawet niewielkiej ich ilości pozytywnie wpływa na organizm człowieka i jego zdrowie. Składniki zawarte w jedzeniu wspierają układ krwionośny, nerwowy, pokarmowy i odpornościowy człowieka, a co za tym idzie chronią go przed chorobami. Do grona superfoods zalicza się między innymi jarmuż, algi, jagody goji, nasiona chia, a nawet zwykły czosnek. Lista produktów jest dosyć długa i ciągle trafiają na nią nowe pozycje. Nie oznacza to jednak, że superfoods jest lekarstwem na wszystko i należy odżywiać się jedynie tymi składnikami. Powinniśmy po prostu włączyć je do codziennej diety i traktować jako zdrowy dodatek. Bardzo dobrą metodą na przemycenie do swojego organizmu jak największej dawki składników odżywczych jest poranny shake z superfoods. Taki napój poprzez odpowiednio dobrane składniki ma przyjemny smak i potrafi postawić na nogi tak samo jak mocna kawa. 

W naszej codziennej diecie i tak zwykle nawet nie świadomie korzystamy z super żywności. Ponieważ nie liście superfoods znajdują się prawie wszystkie zielone warzywa jak szpinak, sałata, pietruszka czy rukola. Oprócz tego do super żywności zalicza się papryka, kalafior, marchew, pomidory, a z owoców jabłka, truskawki i cytryny. Zatem dieta superfoods nie jest droga i skomplikowana jak mogło wcześniej się wydawać.